Vision
Vi på Städvärv vill medverka till en bättre vardag för de många människor som dagligen befinner sig på sina arbetsplatser
Affärsidé
Vår affärsidé är att erbjuda företagskunder effektiva lösningar inom städning grundade på tydlig miljö-, kvalitets- och service profil, samt nära kundrelationer.
Vår målsättning är ett långsiktligt samarbete med kunden grundad på förståelse av kundens behov och på en väl fungerande ömsesidig relation, varvid kvaliteten säkerställs genom kontinuerlig kvalitetsuppföljning samtidigt som vi sätter service, kvalitet, miljö, säkerhet och personligt ansvar i fokus.
Historik - Nuläge
1989 grundades Städvärv i Stockholm AB som startade med idén att erbjuda städtjänster för de många människor som befann sig på sina arbetsplatser och som vill ha rent och fräscht i sina lokaler.
Idén vår inte unik och marknaden var redan mogen när vi startade men vi trodde att det saknades kundfokus generellt i branschen. Därför ville Städvärv ge sina kunder det där lilla extra: förståelse för ett speciellt problem och flexibilitet om så önskades för att tillsammans förverkliga idéer om hur lokalvården kunde göras bättre, både för våra kunder och anställda.
Vi kan summera att Städvärvs ”kundfokus”, ”omtanke” om andra människor, att ta hand om våra kunder var också en guide i vårt uppförande gentemot anställda och kunder.
Mycket har hänt under resans gång men idén lever vidare idag. Städvärv har utvecklats och etablerat sig främst i Stor Stockholm med ca 60 anställda och en omsättning på ca 26 mkr år 2005.
|
|
Närmaste framtiden
Verksamhetens utveckling
Under de första 10 åren har Städvärv byggt en stark struktur som säkrar företagets förmåga att lyckas under en expansiv tillväxtperiod. Genom att tillämpa några enkla principer och strategier, steg för steg, har Städvärv utvecklats på alla nivåer.
Städvärvs metodiska miljö- och kvalitetssatsningar har bidragit till både interna och externa förbättringar som har upplevts positivt av både kunder och anställda. Kartläggning av alla processer i företaget, utbildning, utveckling av ett kvalitets- och miljösystem enligt ISO är exempel på faktorer till goda framsteg.
Den närmaste framtiden
För Städvärvs fortsatta framgång är därför kontinuerlig utveckling av kundrelationerna en avgörande faktor. Försäljningsarbetet syftar till att skapa stark tillväxt under de kommande åren. För att lyckas stöds försäljningen av ovannämnda pågående projekt.
|